ПАМ ’ ЯТКА для батьків
29.11.2016 Administrator Категорія: Соціально-психологічна служба
ШАНОВНІ БАТЬКИ!
Адаптація — це процес пристосування індивіда до умов та вимог нового середовища та умов життя та діяльності. Її результатом є пристосованість як особистісна якість, що виступає показником життєвої компетентності індивіда.
Адаптація дитини до навчання в школі відбувається не одразу. Не день, і не тиждень потрібні, щоб звикнути до нових умов. Це досить довгий процес, пов'язаний зі значним навантаженням усіх систем організму.
ДЕКІЛЬКА ПОРАД ЩОДО ПОЛЕГШЕННЯ АДАПТАЦІЙНОГО ПЕРІОДУ ВАШОЇ ДИТИНИ
* Дуже важливо дотримуватись режиму дня: навички планування часу - чи не найважливіші з тих, які допомагають вчитися. Адже одна з проблем першокласників у тому, що їм не вистачає часу і для навчання, і для повноцінного відпочинку. Слідкуйте за тим, щоб дитина отримувала повноцінне харчування.
* Показуйте дитині, що її люблять такою, якою вона є, а не за її досягнення.
* Не ставтесь до дитини зневажливо. Людина з дитинства повинна відчувати свою значимість. Лише тоді з неї виросте творча, впевнена у своїх можливостях, відповідальна особистість.
* Ніколи непотрібно дитині говорити, що вона гірша за інших, не порівнюйте її з іншими дітьми. Порівнюйте якою вона була вчора і якою є сьогодні.
* Потрібно по можливості чесно і терпеливо відповідати на будь-які питання дитини.
* Намагайтесь кожен день знаходити час, щоб побути наодинці зі своєю дитиною.
* Вчіть дитину вільно і невимушено спілкуватися не лише зі своїми ровесниками, але й з дорослими.
* Пам'ятайте, що для дитини Ваше ставлення до своїх батьків є найкращим прикладом того, як треба ставитись до Вас!
* Організовуйте сімейне життя таким чином, щоб не тільки Ви мали обов'язки перед дитиною, а й вона перед Вами (щоб дитина зрозуміла, що Ви також потребуєте її посильної допомоги).
* Не соромтесь підкреслювати те, що Ви пишаєтесь своєю дитиною.
* Будьте чесні в оцінках своїх почуттів до дитини.
* Оцінюйте лише вчинки, а не саму дитину. Оцінюючи дитину, кажіть їй не тільки про те, чим Ви незадоволені, а й про те, що Вас у ній радує.
* Не досягайте успіху силою. Примус - найгірший варіант морального виховання. Примус у сім'ї створює атмосферу «руйнування» особистості дитини.
* Залишайте за дитиною право на помилки. Тільки роблячи власні помилки, дитина оволодіє вмінням самостійно їх виправляти.
* Думайте про дитячий банк щасливих спогадів.
* Дитина відноситься до себе так, як відносяться до неї дорослі.
* І взагалі, хоча б іноді ставте себе на місце своєї дитини, і тоді Вам буде зрозуміліше, як вести себе з нею.
* Не сприймайте дитину як свою власність, не ростіть її для себе. Ваша мета виростити її для життя серед людей.
* Виключіть зі своєї практики вислів: «Роби, що я наказав», замініть цю форму вимоги іншою: «Роби, тому що не зробити цього не можна, це принесе користь». Дитина повинна звикнути діяти не на догоду зовнішньому розпорядженню (навіть батьківському), а тому, що це доцільно, розумно, потрібно для чиєїсь користі.
* У випадку конфліктів - засуджуйте не саму дитину, а її вчинок.
* Говоріть з дитиною про її справи - слухайте та чуйте її. Щодня цікавтесь успіхами своєї дитини в школі (Що цікавого було сьогодні в школі? Про що ти дізнався? Чого навчився? Чи хвалили тебе вчителі? За що?).
* Допомагайте дитині виконати те, чого вона ще не вміє.
* Дозволяйте дитині робити свій вибір, приймати власне рішення.
* Хваліть дитину, але кожна похвала має бути обґрунтованою.
* Поважайте гідність дитини, виховуйте працелюбність, почуття доброти, милосердя.
* Радійте успіхам своєї дитини (навіть незначним), допомагайте їй, але пам'ятайте, що допомога і контроль не повинні бути моралізуванням.
ГОЛОВНЕ - ПІДТРИМУЙТЕ ІНТЕРЕС ДО НАВЧАННЯ!
Притча
Батько із сином ішли по пасажу, у якому розмістилися численні магазини і дрібні крамнички. Тато ніс велику торбу, наповнену розмаїтими пакунками. Він роздратовано сопів і врешті сказав дитині: «Я купив тобі робота, купив футбольний костюм… Що ще маю тобі купити?». «Візьми мене за руку», - попросив хлопчик.
Бруно Ферреро
ВПОРЯДКУВАЛА: ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ ТКГ КВІЛІНСЬКА МАРІЯ АНДРІЇВНА