Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів з основ здоров’я

05.02.2021   Administrator   Категорія: Критерії оцінювання

Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів

з  основ здоров’я

При оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів  з основ здоров’я враховується знання та дотримання школярами правил збереження  власного життя і здоров’я та оточуючих.

Позитивно оцінюється кожний крок учня, спрямований на:

1) підвищення рівня знань про здоров’я і безпеку життєдіяльності, здоровий спосіб життя, уміння використовувати здобуті знання для зміцнення здоров’я;

2) набуття навичок, що сприяють фізичному, соціальному, духовному та психічному здоров’ю;

3) позитивне ставлення до здорового способу життя.

Всі види оцінювання навчальних досягнень учнів  здійснюються за вимогами, наведеними в таблиці.

Рівні навчальних досягнень учнів

 

Бали

 

Орієнтовні вимоги навчальних досягнень учнів

 

І.Початковий

 

 

1

Учень (учениця) за допомогою вчителя може  назвати окремі поняття, що стосуються здоров’я та безпеки життєдіяльності

2

Учень (учениця) має уявлення про елементарні поняття здорового способу життя   і безпечної поведінки. За допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита)  відтворює окремі факти  навчального матеріалу

3

Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) фрагментарно відтворює   елементарні поняття щодо здорового способу життя.

Під керівництвом і контролем учителя епізодично виконує практичні дії, що формують безпечну поведінку.

Повторює оцінні судження інших без достатнього осмислення

ІІ. Середній

4

Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) дає визначення окремих   понять; частково характеризує ознаки здоров’я та безпечної поведінки; за допомогою  вчителя виконує елементарні практичні дії, пов’язані з формуванням  здорового способу життя   і безпечної поведінки

 

5

Учень (учениця)  самостійно дає визначення окремих понять; за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита)  відтворює навчальний матеріал, характеризуючи ознаки здоров’я, шляхи і методи його зміцнення та збереження життя. За допомогою інструкції та консультації вчителя, виконує практичні дії пов’язані з формуванням  здорового способу життя   і безпечної поведінки.

Повторює почуті від інших найпростіші оцінні судження щодо здорового способу життя   і безпечної поведінки

6

Учень (учениця)  самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал; за допомогою вчителя розв’язує прості типові навчальні ситуаційні задачі; характеризує окремі ознаки здоров’я, наводить прості приклади дій щодо збереження здоров’я. За допомогою інструкції та  консультації вчителя виконує практичні дії, пов’язані з формуванням  життєвих навичок щодо здорового способу життя   і безпечної поведінки.

Пояснює  найпростіші оцінні судження щодо здорового способу життя   і безпечної поведінки

ІІІ. Достатній

7

Учень (учениця)  загалом самостійно відтворює навчальний матеріал, розкриває суть понять; розв’язує прості типові ситуаційні задачі. Характеризує ситуації, що містить загрозу і потребують практичних дій.    . Висловлює окремі оцінні судження про стан здоров’я, поведінку в різних ситуаціях, свою та інших, міжособистісні стосунки

8

Учень (учениця)  самостійно відповідає на поставлені запитання; дає порівняльну характеристику явищам і процесам, які характеризують здоров’я. Визначає засоби, які необхідно використовувати у виконанні практичних дій.

Обґрунтовує свої оцінні судження щодо  здорового способу життя   і безпечної поведінки, спираючись на предметні знання та усталені норми

9

Учень (учениця)  відтворює інформацію, відповідає на поставлені запитання; самостійно розв’язує стандартні ситуаційні завдання; пояснює зміст і послідовність операцій, що входять до складу практичних дій; за допомогою вчителя встановлює причинно-наслідкові зв’язки, робить нечітко сформульовані висновки;  свідомо приймає рішення; володіє навичками самоконтролю

 

ІV. Високий

10

 

Учень (учениця)  обґрунтовано відповідає на запитання, передбачені навчальною програмою курсу; самостійно аналізує і розкриває суть явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя;  узагальнює, систематизує, встановлює причинно-наслідкові зв’язки; користується джерелами додаткової інформації.

За допомогою вчителя розв’язує нестандартні ситуації; виконує практичні дії щодо здорового способу життя   і безпечної поведінки,   формулює висновки щодо конкретної оздоровчої діяльності; свідомо користується правилами здорового способу життя   і безпечної поведінки.

Висловлює оцінні судження про стан здоров’я власного й інших, поведінку свою та інших, міжособистісні стосунки

11

 

Учень (учениця)  логічно, усвідомлено відтворює навчальний матеріал в межах навчальної програми курсу; самостійно аналізує і розкриває закономірності явища і процесів, що характеризують здоровий спосіб життя   і безпечної поведінки, їх сутність; встановлює і обґрунтовує причинно-наслідкові зв’язки; аргументовано переконує в необхідності виконання дій щодо здорового способу життя   і безпечної поведінки; самостійно користується джерелами додаткової інформації;

Аналізує та обґрунтовує оцінні судження про стан здоров’я власного й інших, наслідки своїх дій, поведінку свою та інших

12

Учень (учениця)  свідомо відтворює і розуміє навчальну інформацію за програмою курсу; може вести дискусію з конкретного питання щодо здорового способу життя   і безпечної поведінки з використанням знань суміжних програм; самостійно оцінює та характеризує різноманітні явища і процеси, які розкривають сутність здорового способу життя   і безпечної поведінки; самостійно користується різними джерелами інформації, у тому числі й рекомендованими вчителем; Розв’язує проблемні завдання; володіє здоров’язберігаючими життєвими навичками; вибирає безпечний варіант розв’язання нестандартної ситуації; визначає мету своїх дій і знаходить альтернативні та вибирає й обґрунтовує оптимальні шляхи її досягнення; оцінює тимчасові та довгострокові наслідки обраного варіанту; робить обґрунтовані висновки.

Виявляє особисту позицію щодо здорового способу життя   і безпечної поведінки. Обґрунтовує цінність набутих знань і сформованих розумових і практичних умінь та життєвих навичок для власного здоров’я